Zaterdag ochtend 29 september om 0800 uur. Zijn beide lampjes voor LAN en Internet uit op de E-manager gateway. Ik kan het verbruik nie tmeer aflezen. Sinds dien een paar keer geprobeerd om het apparaatje uit en aan te zetten'.
De lampjes worden beide rood en gaan na ongeveer 1 a 2 minuten uit. Ik weet niet of er nu een storing is of dat de e-manager gateway gewoon defect is.
Wellicht zijn er meer gebruikers. Ik kan geen support pagina vinden op internet met meldingen.
Als ienmand dezelfde problemen heeft, meld dit dan even............
Zelfde probleem, lijkt wel op een storing bij GreenWave.
BeantwoordenVerwijderenIk heb een call openstaan bij Nuon.
Weet iemand het helpdesk nummer in de installatie brief??
Zojuist gebeld met de helpdesk: 0800-2021
BeantwoordenVerwijderen"Gelukkig" was ik niet de enige. Men had al 14 meldingen gehad.
Het probleem zit hem dus bij GreenWave,
Afwachten dus maar.......
Zojuist gebeld met NUON en zij gaven aan dat er een storing was.
BeantwoordenVerwijderenIk heb aangegeven dat het probleem lijkt te liggen aan Greenwave.
Als je de gateway opstart zal hij een maken via een redirect naar greenwave gaan.
Dit mislukt.
Het lijkt wel dat de metingen goed worden doorgegeven alleen worden die met een flinke delay getoond...
Ik hoop dat ze snel de boel oplossen...
Vandaag dinsdag 2 oktober 18:00 uur ligt het verhaal er nog steeds uit. Op de E-Manager Gateway dus nog steeds geen witte lampjes voor het LAN en het WAN. Dit sinds zaterdagochtend 29 september 0800 uur.
BeantwoordenVerwijderenDat is dus 4 dagen. Wat vreemd is , is dat er geen enkele proactieve monitoring is. De helpdesk van NUON hoort maandag ochtend pas van gebruikers dat de boel plat ligt.........
Ik ben woensdag gebeld dat het onder controle is, het zo nog een paar dagen duren voor de delay weer real-time is , en dat is sinds gisteren ook het geval. Ik zie dat de metingen wel goed zijn in de periode van de storing.
BeantwoordenVerwijderenNou maar hopen dat ze de volgende keer het iets sneller op kunnen lossen.
Ik ben zeer tevreden met de terugbel actie van Nuon
Case closed
Dank, woensdag ben ik ook teruggebeld. De gegevens zouden met terugwerkende kracht zichtbaar worden. Inmiddels werkt alles weer naar behoren. Inderdaad goed dat er door NUON is teruggebeld.
BeantwoordenVerwijderende lampjes van de gateway blijven rood! Hoe krijg ik ze groen?
BeantwoordenVerwijderenHier werkt er niets meer sinds 6 Oktober geen gegevens meer, geen verlichting meer via de smarts, storing duurt te lang
BeantwoordenVerwijderenIk heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Rode lampje van de WAN blijft branden. Kan de Smarts niet meer bedienen via App. Heb Nuon nog niet gecontact hierover. Vraag me af of dat zin heeft namelijk....
BeantwoordenVerwijderenHier ook sinds 11-10-2013 21:00 uur geen verbinding meer, dus ook worden de metingen niet meer doorgegeven. Als het weer ooit gaat werken heb je dus een flink gat in de gegevens en kloppen de statistieken voor geen meter meer. Eea staat ook in de berichten tab van de e-manager app.
BeantwoordenVerwijderenIk heb afgelopen zaterdag een mail van Nuon gehad dat de greenwave server weer online is. Het resultaat is dat het verbruik meter niet meer werkt en alleen de schakelklok werkt. Net weer Nuon gebeld...maar door een technische storing niet bereikbaar...WAT EEN BEDRIJF...
BeantwoordenVerwijderenIk probeer nu dat ding op te zeggen,
BeantwoordenVerwijderenHoop dat dat beter lukt dan een meter uitlezen.
Moest ivm weg vallende verbinding met de analoge meter maar een slimme meter nemen (kosten 71 euro) de E-manager om kunnen ruilen en toen, Geen gas verbruik.
Meneer dat kan wel 48 uur duren.
Dus na een week nog maar eens gebeld.
Heeft u hem al eens volledig van de stroom gehaald, jazeker.
Mijn collega belt u terug, volgende morgen telefoon.
Meneer ik zie dat u bij Stedin netbeheerder zit en die maken een draadloze verbinding met de elektra meter en dat kan de E-manager niet via de P1 poort uitlezen.
Ja en nu? nou ik kan u een enkel stopcontact aanbieden en uw geduld vragen.
Nu enkele maanden later is het geduld wel een beetje op, het stook seizoen is al aardig begonnen en dus wel leuk om dat te kunnen gaan zien.
Tot onlangs de hele E-Manager er mee stopte.
Mail gehad dat alles weer werkt en inderdaad de beloofde 25€, Bedankt Nuon!
En wederom stekkers er uit en na 5min er weer in, en we wachten, en wachten en,.. niets.
Bellen, ja meneer er is nog steeds een storing en hebben nu de boel geactiveerd om de problemen in kaart te kunnen brengen.
Dus alweer geduld.
Na enkele dagen de E-Manager helemaal zat.
Dus opzeggen die handel.
Helaas ik verbind u door met een collega, nee u bent verkeerd verbonden, ik laat u terug bellen door de juiste persoon.
nu 2 dagen later niets,
wachten dus,..
Sinds enkele dagen al weer storing
BeantwoordenVerwijderen