vrijdag 24 februari 2012

24 februari: problemen blijven

Vorige week waren opeens alle smartplugs weer zichtbaar. Nu een week verder heb ik echter veel problemen met de automatische schakelingen via smart control. Die zijn volkomen onbetrouwbaar.
Zoals eerder vermeld heb ik een ventilator van het centrale afzuigsysteem en verlichting gekoppeld aan smartcontrols.  Deze zijn niet te vertrouwen. Soms schakelt het licht aan en dan de volgende dag werkt het weer niet. Vandaag moest ik de keukenverlichting maar weer handmatig inschakelen. Zo ook met de ventilator. Die blijft soms gewoon doordraaien.
Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met het systeem.  Het is volkomen waardeloos en zeer onbetrouwbaar.
Nog steeds heel erg verbaasd dat ik geen enkele reactie ontvang van NUON.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand is waarbij alles wel normaal werkt...

AJ

10 opmerkingen:

  1. Hoi AJB, ik heb ook een e-manager sinds december en ik heb geen problemen. De eerste week was de internetsite traag, maar loopt nu zonder problemen. Ik heb ook plugs en die werken prima. Ik kom op internet meer positieve ervaringen tegen dus misschien zit er toch een probleem in jouw hardware of storing van andere apparatuur bij jou thuis. Ik ben er blij mee in ieder geval. Gr. Thomas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey AJB ik zag je reactie op http://www.stylecowboys.nl/Duurzaam/2744 en sta te kijken van de problemen die je hebt. Ik heb wel even problemen gehad met verbruik aflezen, (flatline weer gegeven) maar daarvan zeiden ze bij Nuon dat dat idd een probleem met de server was die het niet aan kon. De bediening van de smartplugs hebben mij geen problemen opgeleverd. Ik heb de blok met 6 stopcontacten op mijn kantoor liggen en heb daar mijn computers, iPad-lader enzo aan hangen. Ik schakel ze niet vaak maar als ik ze eens laat schakelen om mensen te laten zien werkt het gewoon al vanaf November 2011. De smartplug heb ik in de woonkamer en die gebruik ik wel elke dag en die werkt gewoon perfect.

    Ik heb om te testen gebruik gemaakt van een standaard pakket en een installateur heeft het aangesloten maar dat leek niet echt spannend, had ik zelf ook gekund.

    Hoop dat je problemen snel opgelost worden maar het lijkt meer op een probleem bij je hardware of misschien bij je draadloze netwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het werkt weer niet. Gasverbruik is verdwenen, ook de historie van de afgelopen week.
    Hopeloos systeem. Nieuwe smart controls aanmaken lukt niet want één van de smartplugs is verdwenen.
    Ook andere klanten (dan Nuon) van Greenwave hebben problemen. Zal niet gauw opgelost worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi rob, misschien moeten jullie toch eens kijken of er geen storing komt van wifi-router of iets dergelijks. Draait bij ook nu goed dus ik heb het gevoel dat er toch iets bij jou in huis moet zijn. Staan twee kastjes te ver uit elkaar of liggen ze op de wifi zender? Thomas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee Thomas, ze liggen er niet op, kastjes staan op een paar meter van elkaar, al die vragen heb ik al gehad met de Helpdesk.
    Elektriciteitsverbruik staat er wel, gas niet. Bij Apparaten zie ik wel 2 smartplugs, bij smartcontrols maar één. Dat ligt allemaal echt niet aan de WiFi router.

    Tot slot: de emanager werkt niet meer via Google Chrome, ik moet Explorer gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aantal smart controls heeft bij mij weten niets met Aantal plugs te maken. Ik heb 3 plugs en maar 1 smart control, het is maar net wat je zelf aanmaakt. Ik heb alleen google chrome (ie in de ban gedaan) en ik heb nergens last van: Alles werkt, Alles zichtbaar. Heb je oude flash player?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thomas, je zou zo bij de Helpdesk van Nuon kunnen gaan werken (of zit je daar al?)
    Je ziet smartplugs bij Apparaten en bij het maken van Smartcontrols. Als je op de ene plek 2 smartplugs ziet en bij de andere 1 dan is er iets fout. Nu weer in orde.
    Chrome wordt automatisch bijgewerkt en dat geldt ook voor flash, dus dat kan het niet zijn. Werkt nog steeds niet.
    Historie gasverbruik nog steeds helemaal weg.
    Het blijft elke dag afwachten wat er wel en niet werkt, geen pluspunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ok ik snap het. Ik wil alleen laten weten dat het vreemd is dat ik die problemen niet heb. Vooral omdat het klinkt als software problemen en ik verwacht dat iedereen dezelfde software heeft. Wel vervelend. En nee, ik werk niet bij de helpdesk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb de e-manager nu 2 maanden en vertrouw de verbruiksgegevens totaal niet. Het gasverbruik van de huidige dag is zo'n 1.5x zo hoog als het werkelijke gasverbruik dat ik zie als ik zelf de meterstanden van twee opeenvolgende dagen vergelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bart dat probleem heb ik ook. Als ik de data mag geloven gebruiken wij bijna 3x zoveel als 'gemiddeld' Nederland. Even snel zelf narekenen leert echter dat er geen barst van klopt. Electra lijkt meer in de buurt te komen, hoewel ik ook daar mijn twijfels nog wat bij heb (steekproeven lijken aan te geven dat verbruik op scherm gelijk is met de meter), hoewel ik zelf nog altijd verminderd verbruik aflees en de manager een verhoging meent te zien... (?)

    Gasmeter opnieuw aangebracht (Nuon manager meter) en calibratie opnieuw laten doen op advies van Nuon, maar gezien de meet resultaten van eerder lijkt mij niet dat dit het probleem op kan lossen. Het issue is meer dat ze om de 15 minuten een meting doen (wat ik er van begreep) en is er beide momenten verbruik, zul je wel constant zoveel verbruikt hebben, zo lijkt de manager te meten. Misschien heb ik het mis, maar het resultaat is in ieder geval niet juist.

    BeantwoordenVerwijderen