donderdag 9 februari 2012

09 februari 2012 onbetrouwbaar

Het blijft mij irriteren. Het systeem is echt onbetrouwbaar.
Zoals eerder heb vermeld heb ik bijna het hele huis voorzien van smartplugs.
Het vervelende is de reacties van mijn huisgenoten.
Ik heb verschillende lampen in groepen verdeeld die volgens een vast patroon ingeschakeld en uitgeschakeld worden. Ook mijn TV en Tuner worden snachts uitgeschakeld en smiddags ( om 13:00 uur)  weer ingeschakeld.
Je raad het al:  mijn huisgenoot wil dan om 18:00 uur even naar het journaal kijken en wat blijkt : TV gaat niet aan en Tuner doet niets. Het meest irritante is wel dat het de ene dag wel werkt en dan vervolgens een paar dagen weer niet. Even snel in en uitschakelen via een IPAD of Iphone werkt al maanden niet ( moet lachen als ik aan het promotie filmpje denk waarin iemand even flitsend laat zien hoe je een lamp in en uitschakeld) .
Ik heb het dan nog niet gehad over de lampen die savonds om 12:00 uur automatisch uit moeten gaan. Dat gebeurd de ene dag wel en dan weer niet. Kom ik smorgen op en zie dan de lampen vrolijk branden........over energie besparen gesproken............  E-Manager was het toch?  Ik zou de proeftijd van mijn E-Manager niet hebben verlengd................

6 opmerkingen:

  1. Hoi AJB,

    Ik heb zelf ook problemen en volgens de helpdesk van NUON hebben meer mensen een niet of niet goed werkend systeem.
    Volgens NUON zou komende maandagavond een update van het systeem op de server plaats vinden. Misschien is het dan opgelost.
    Misschien kun je zelf ook bellen voor een reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit weekend alles aangesloten. Macid was niet in te voeren. Wil ik vanmorgen om 8:00 uur de helpdesk bellen (eerder kon niet) werkt het ineens?

    Vervolgens smartpluggen aanmelden. Worden niet zichtbaar in mijn omgeving, maar na een half uur ineens wel. Alleen gas wordt nog niet gedetecteerd.

    Inmiddels avond. De helpdesk is alweer gesloten. Op dit moment heb ik geen stroomverbruik meer, geen gasverbruik en alle smartplugs worden niet meer gedetecteerd. Nog een paar dagen en alles kan terug wat mij betreft......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu woensdag, maandag 13 februari zou 'het systeem' opnieuw opgebouwd worden. Maar nog steeds dezelfde problemeen, gebruikscijfers gas komen 10 uur te laat, aanzetten van smartplugs wordt niet teruggemeld in het verbruik. Hopeloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb inmiddels een nieuwe e-manager gateway, meter en plugs. Heb een paar dagen redelijke metingen gehad... dacht ik. Althans, elektra klopte. Gas werd hele dag door verbruikt volgens de manager. Toch loopt de meter maar nu en dan dus daar klopt weer iets niet.

    Nu na aantal dagen is er ineens wel gemiddeld verbruik, maar geen huidig verbruik. Dat zal wel weer een 24 uur later komen. Ik vraag me meer en meer af hoe ze dit systeem eigenlijk getest hebben.

    Het aanmelden van de pluggen nog niet eens weer gedaan, heb al voldoende problemen zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kwam dit blog tegen en zag alle ervaringen. Ik heb sind december een e-manager en heb geen noemenswaardige problemen. Verbruik en plugs werken goed, in de eerste week duurde het inloggen wat lang maar daar heb ik sindsdien (week of 7) geen last meer van gehad. Ik ben er erg blij mee, maar zoals gezegd heb ik dan ook geen problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoeveel smartplugs gebruik je? Maak je ook nog gebruik van een IPAD/Iphone ? werkt dit ?

    BeantwoordenVerwijderen