zaterdag 3 december 2011

NUON E-manager ervaringen

Het product is nieuw en aangezien er dus nog geen gebruikers ervaringen zijn van NUON's E-manager heb ik deze blog gestart.Het energieverbruik van mijn woning / bedrijf aan huis is nogal hoog. Een paar weken terug zag ik dat NUON bezig was het uitproberen van de Nuon E-manager bij diverse testgebruikers.
Deze week is E-Manager live gegaan voor de gewone NUON energie gebruikers zoals ik.
Ik heb meteen een set besteld. Dus de NUON E-manager a € 149,00, 7 stuks  Smart plug 6 en 6 aparte smart plugs. Wel een investering maar bedoeld om uiteindelijk stroom te besparen.

Ik heb totaal nu 48 apparaten ingesteld en gegroepeerd over de veschillende ruimte's.
De komende tijd zal ik hier mijn bevindingen plaatsen. De eerste blog gaat over het instellen en mijn ervaringen. Ik ben een ICT er dus zal er ook de nodige technische info worden vermeld.
Binnenkort meer,   AJB

2 opmerkingen:

  1. Ik zit met smart te wachten op je ervaringen maar er komt helemaal niets :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een en al elende, eerst kreeg ik de gateway, die was defect, ondertussen had ik 2 zesvoudige smartplugs al binnen, de nieuwe gateway kwam en alles werkte na een telefoontje naar nuon.....

    Na drie weken is er blijkbaar een update geweest van de gateway.....en toen begon de elende

    Ik ben overgestapt naar nuon vanwege de emanager, na de drie weken dat het allemaal redelijk werkte kon ik soms de smartplugs bedienen, het aflezen gaat wel goed...dus zal je denken dat het niet aan de smartplugs ligt.

    Na velen telefoontjes richting nuon, zal ik gebelt worden om een afspraak te plannen voor een monteur.......drie weken later nog niemand aan de lijn gehad.

    De zoveelste poging...weer nuon gebeld om uitleg waarom ik niet ben gebeld....na een paar minuten bleek dat er iets mis was gegaan, de volgende dag werd ik gebeld om een afspraak te maken.

    Vandaag is de monteur geweest, maar die wist het ook niet meer.

    Na wat heen en weer gebel van de monteur naar nuon, kwam het er op neer dat IK de smartplug moest terug sturen en dan zouden de nieuwe bij hem geleverd worden en kwam hij het weer installeren.

    Na een kwartier dat de monteur weg was, word ik gebeld door nuon.....

    Ik moest de plugs terug sturen naar de nuon winkel, en als die ze ontvangen had dan zouden ze de plugs naar mij opsturen.

    Na wat sterke woorden, word ik morgen terug gebeld of het toch niet mogelijk is dat de monteur de nieuwe mee neemt en de oude mee terug..

    Afwachten dus...ik hou jullie op de hoogte

    BeantwoordenVerwijderen